Friday, September 11, 2009

Setelah dua minggu....




Falsafah dia "one carboot one toy" ...pening kepala aku

Walau tak seindah Teluk Senangin, boleh la kalau nak lepas gian...

Bini aku pun dah pandai shopping kat carboot.....dah mula nak buat koleksi peribadi la tu....

Ronda-ronda kat Sunderland

Carboot kat Seaham....

Sekitar Durham City

Hari pertama anak-anak kesekolah...

Aku dah mula kenal jalan-jalan kat Durham, dah tau kat mana carboot-carboot, dah tau sikit-sikit budaya kat sini, dah tau camner guna bas, dah tau camner nak ke Tesco etc. Sebabnya? aku belasah jer guna kereta yang aku beli tu walaupun belum ada insuran dan satu lagi aku beli satu navigator jenama Garmin kat e-bay, harga 54 pound. Senang jer, masukkan poskod pastu ikut jer arahannya.Cuma nak ke masjid sembahyang jumaat hari ni jer sesat sikit. Kat sini lain sikit ngan kat London, sini orangnya berbudi bahasa sampaikan kat drebar bas pun kena cakap terima kasih, minta apa-apa semua kena kata pleaseeeeee.....Letih la si drebar tu nak menjawap kalau kerja pagi sampai petang. si Cami pun sampai terikut-ikut, minta mak dia buat susu pun dia kata pleaseeeeee....

Anak-anak dah sekolah. Sekolah mula jam 9.00 pagi sampai 3 petang, rehat dua kali. Pakai baju t-shirt jer dengan jumper merah kat luar. Along masuk tahun 6, Bowburn Junior School. Dia pergi balik jalan kaki jer sebab tak jauh pun, dalam 5 minit dari rumah. Sekarang dia masih nak sesuaikan diri dan pihak Durham County ada sediakan seorang kaunselor pendidikan untuk monitor dia. Si Angah masuk tahun dua dan si Cami kelas reception kat Bowburn Infant School. Dia seronok sangat ke sekolah sebab takder apa pun asyik main jer. Hari-hari dia kata dia main tanah liat, pasir dan macam-macam mainan. Setakat ni ayat yang dia tau...."teacher, i want to pee....". Tiap pagi asyik nak pi sekolah jer.....Si Angah pulak kata "ayah boleh tak Angah nak duduk sini 10 tahun....." melampau betul depa ni.

Hujung minggu jer kami ke carboot. Yang paling besar setakat ni kat Seaham, Sunderland iaitu dalam 30 minit dari rumah. Paling tak tahan ngan Cami sebab dia rambang mata sedangkan syaratnya aku tetapkan satu mainan jer. Dia jumpa yang berkenan dia nak, pastu jalan lagi jumpa yang lagi canggih dia mula nak buang yang dah beli tu, pening aku. Kat Seaham ni ada pantai tapi sejuk sikit la, walau tak secantik Teluk Senangin tapi boleh la jugak. Kelas ada dua minggu lagi, kena buat paper dan kena bentang. Bini aku dok masak sedap-sedap tiap hari berbuka, jadinya aku masih dok rasa macam duduk kat Desa Pinggiran Putra lagi. Ikan mahal sini, ayam murah la. Dua ekor saiz XXL baru 10 pound, tapi jangan la convert ngan duit Malaysia, takut tak sampai hati nak telan...........

2 comments:

Unknown said...

cayok lah kak zah....
ingat kan tadi dok tolak baby...
uihss, sakan shopping na....

abdul aziz muhamed said...

ckp kt angah..eleh nak duduk 10 taun kunun,,hahah..dia xrase lg penangan rindukan malaysia..haha