Wednesday, December 2, 2009

Sambutan Aidiladha


Selamat Hariraya Aidiladha buat keluarga sebelah Pantai Remis dan juga keluarga sebelah Lakum. Semoga semuanya dalam kesejahteraan dan sihat walafiat. Baru 3 bulan lebih tinggal diperantauan dah dua Hariraya kami lalui. Saat paling syahdu bila takbir masa majlis sambutan hariraya Warga Melayu Durham di Fisher House, Ustinov College. Masa sembahyang raya sehari sebelum tu tak terasa sangat sebab alunan dan lenggok takbir Pak Arab tak mendayu macam takbir orang Melayu. Aku tengok ada yang dah mengesat airmata.....meruntun jiwa beb.

Kali ni punya sambutan ada si Helmi buat aqiqah anak dia. Jadi kebanyakan menu adalah berasaskan kambing. Macam-macam ada acara hari ni, bermula dengan ucapan Abang Zul yang akan pindah ke Sheffield diikuti nasyid, kuiz, kutip gula-gula dll. Jam 7.00 malam baru selesai, jam 8 malam aku pekena kopi Costa dengan Najib dan Syahmi.


Video sekitar majlis


Maria sekeluarga pun ada datang, siap bawak laki ngan anak menantu serta cucu dia. Aku tengok anak lelaki dia bedal semacam jer semua rendang-rendang tu, gamaknya masih ada aura Melayu itu....




Ketika ni gigi depan Angah dua-dua dah tercabut....dah tiga bulan tak tumbuh-tumbuh lagi, bila gelak dia cepat-cepat tutup mulut....hehehehe, malu kononnnn


Ketiga-tiga gambar Along, Angah dan Si Cami buat persembahan ni aku konpius sikit. Kat Mesia dulu punya la malu diaorang nak ke depan, kat sini okay pulak. Along pun dah pandai main-main mata dan mengayat anak dara orang.....isk turun sapa la nie...

Masa ni rambut Si Cami tobek sebab tersalah sondol dengan mesin gunting rambut yang aku beli kat carboot. Mana tahan kalau kat kedai, seorang 6 pound, kalau dah tiga orang dah 18 pound, baik aku guntingkan. Angah okay jer, masa sondol kepala si Cami ni aku bukak mata gunting tu untuk buang rambut dan bini aku terus ambik dan sondol.....maka tobeklah. Nak cover tobek tu, sondol rambut dia mata satu. Camner pun, si Cami suka jugak, tak paham bahasa lagi....


Geng Costa aku...dari kiri Hafizi, Najib dan Syahmi


Angah dapat no.2 pertandingan melukis, Si Cami nombor 3 rebut gula-gula....


Keluarga Mak Tok (Ustaz Maslee)

4 comments:

yatie's said...

nmpk masih gembira no.....
tp dlm hati sedih...

abdul aziz muhamed said...

turun sapa ka lagi kalo kuar mengorat tu..bapak dia pon hero jugak dulu..paksu dia je baik..lalala

amir said...

Yer ker Paksu ni baik?...."ParaHHHHH" tu kik..kik

Amin

amir said...

Yatie, budak-budak yang nyanyi dengan Si Cami tu semua anak-anak murid yang Kak Zah ngajaq kat sini. Cikgu tu......hehehhee, kena duduk depan menyanyi sekali sebab practicenya sejam sebelum persembahan.