Monday, May 24, 2010

Catatan Ayahku (1)

Sepanjang sakit lumpuh sejak tahun 1988, ayahku banyak menulis tentang dirinya, tentang kehidupan sekelilingnya, tentang alam dan penciptaNya di dalam buku catatan hariannya. Cuma satu diarinya tahun 2000 yang sempat aku bawa ke UK sebagai kenang-kenanganku terhadap ayahku....

10 tahun lalu iaitu pada 19 Mei 2000 ayahku mencatatkan di dalam diari hariannya itu;

"Di dalam hatiku itu ada sabuah surga. Apabila diriku terpenjara, aku pun tinggal didalamnya"

Di saat perjuangan ini semakin mencabar dan memerlukan pengorbanan dan istiqomah yang bukan sedikit, maka aku semakin mengerti akan maksud ayahku ini.........

7 comments:

dewa.badai said...

Salam Mir,
PTD junior, Nosrsyatimah ka nama nya sebelum ini bertugas di MKD telah meninggal dunia pagi tadi setelah dimasukkan ke wad kecemasan semasa menjalani latihan DPA. Mungkin kau kenal allahyarhamah ni.

dewa.badai said...

Mir, nama pegawai tersebut ialah Norhashimah Wahid, kau kenal kot. Berita dia keluar surat khabar utama kat Mesia semalam

Mentari, Hujan dan Pelangi said...

Terpenjara di syurga takpa, jangan terpenjara di neraka... hehehe.

PSU MKD, pernah kerja bawah Roslan, Shima telah pergi menemui Penciptanya pada 31 Mei 2010 jam 6.20 pagi. Yang selalu pakai kebaya pink tu. Takziah dan Al-Fatihah.

Amir said...

Takziah untuk keluarga beliau.....aku masih ingat muka dia.

dewa.badai said...

Mir, kau dah jarang e-mel kata nasihat dan semangat dalam yahoo group DPA98 kita. Aku setuju, biar terpenjara dalam syurga drpd neraka.Syurga dunia pulak tak leh selalu sebab penat.

Amir said...

Setakat ni syurga la....

hai Ramlee, muda-muda dah penat nie....hehehhehehehe. Aku pencen sekejap dari yahoo group tu, bagi peluang kat orang lain.....

dewa.badai said...

Mir, boss aku dapat confirmation Jusa C backdated dari 2008, kayo...kayo...kayo...15 Jun ni boss aku tu pindah ke Bhg Kewangan dan En Muthafa Bhg Kewangan pulak masuk Ekonomi balik jadi Timbalan Bhg. Fiskal. Dia dulu ex-ekonomi.