Thursday, October 14, 2010

Detik itu tiba jua

Setelah 22 hari menunggu bersamaan dengan 528 jam bersamaan dengan 31680 minit dan bersamaan dengan 1.9 juta saat, akhirnya jam 11.19 pagi, 14 October 2010 detik itu tiba jua. Rupanya bukan Dr. Michael Hou yang menilai confirmation dokumen aku tapi Professor Rob Dixon. Dihujung komen-komennya ada box untuk recommendation dan dia tick pada kotak pertama yang tertulis:

RECOMMENDATION
Confirm Status on PhD
If the work proceeds as planned it will lead to a PhD

Alhamdulilah, kupanjatkan setinggi-tinggi kesyukuran kepada Allah SWT atas kurniaan yang amat besar maknanya ini. Terima kasih kepada semua yang mendoakan, isteriku, mak, mak ayah mertua, adik-beradik, kawan-kawan dan semua sekali di mana jua berada. 

Dengan keputusan ini, walau perjalanan masih panjang, terasa langkah makin kukuh dan semangat kembali berkobar untuk menggengam bara hingga menjadi abu. Terasa pengorbanan selama dua bulan ini berbayar sudah dan indah sungguh perasaan ini.............seolah anak teruna yang baru lepas diijabkabulkan, hehehhehehee.... (mesti bini aku kata gatal ni)..........dia taktau lagi keputusan ni.

Esok bermulalah episod baru dalam kamus PhD aku. Aku akan mula menulis chapter pertama thesis ini. Moga istiqomah ini berterusan dan moga dipermudahkanNya perjalanan ini. Amin

4 comments:

pak.maun said...

Syukur alhamdulillah Mir, aku pun tumpang gembira dengan engkau sahabatku. Usaha lebih lagi Mir dan semoga berjaya

Mentari, Hujan dan Pelangi said...

Ayam Kampung Punchong aaar...

Mentari, Hujan dan Pelangi said...

Amir, akan dah bagi private email dalam entry kau pada 22 Sept. 2010. Apa kau nak cerita?

abdul aziz muhamed said...

xcakap tenkiu kt gua ponnn