Thursday, April 16, 2009

Gambar Konvokesyen Angah







"education is not preparation for life; education is life itself"

Gambar-gambar sekitar majlis konvokesyen Angah pada 16 November 2008 di Hotel Allison Klana, Nilai, Negeri Sembilan. Kecik-kecik dah merasa buat majlis kat hotel. Time aku dulu, hari terakhir tu hanya salam-salam dengan cikgu Amah jer, sijil pun takda rasanya. Zaman dah berubah dengan pantas, sekarang ni siap dengan komputer la, abacus, kaedah cepat membaca, mecam-macam lagi la. Aku dulu darjah 3 baru boleh membaca. Dah pandai baca, hari-hari pinjam buku cerita perang kat library macam "Jepun menawan Kelantan", "Jepun menawan Perak".....hari-hari baca cerita perang sebab time aku kecik dulu ada cerita "Combat" yang hero dia Vic Moro ke kalau tak silap. Cita-cita aku dan kawan-kawan semuanya nak jadi askar bila besar. Time tu kerja askar glamer giler, habis anak dara cantik-cantik kampung aku kawin ngan askar macam Kak Liah, Makndak Aziah dan lain-lain.

No comments: